DĪZELIS AR LPG
Gāzes dīzeļa sistēmas kļūst arvien populārākas Eiropas Savienības teritorijā, kā arī Āzijā. Tam par piemēru var minēt Austrāliju, kur gāzes dīzelis tiek aktīvi uzstādīts un ekspluatēts ilgus gadus, ko sekmēja dīzeļdegvielas cena, kas bija augstāka nekā benzīnam, un lieli attālumi starp apdzīvotajam vietām, bet tas nozīmēja arī lielākas transporta izmaksas pārvadātājiem.
Aprīkojuma darbība ir balstīta uz gāzes degvielas pievienošanu dīzeļdegvielai apmēram 20% apjomā no kopējā ienākošā daudzuma. Gāzes devas pievienošana palielina griezes momentu, dzinējs kļūst jaudīgāks nekā tas, kas izmanto tikai solāreļļu. Ietaupījums tiek gūts, samazinot spiedienu uz gāzes pedāli, kas arī mazina dīzeļdegvielas padevi. Tāpat, pievienojot gāzi, notiek pilnīgāka (95% – 97%) degvielas maisījuma sadegšana dzinēja cilindros, salīdzinot ar parasto motoru (75% – 83%), tas samazina sēra un sāļu nogulšņu veidošanos uz cilindra sienām, virzuļa un vārstiem (notiek pilnīgāka sadegšana), izpūtējgāzes kļūst mazāk toksiskas (neveidojas melni dūmi slodzes gadījumā), eļļu gāzes dīzelī var mainīt retāk, jo ir mazāk sēra dzinējā, motors strādā klusāk un plastiskāk. Gāzes dīzeļa spēkrata nobraukums no uzpildes līdz uzpildei manāmi palielinās!
ZĪMOLS: BREND POWER
Blue Power Diesel sistēma nodrošina:
Naudas ekonomija no 10% līdz 25%.
Nav nepieciešamas lielās izmaiņās.
Palielinā jaudu un griezes momentu par 20% – 30%.
Elastīgāku motora darbību.
Pilnīgāku degvielas sadegšanu, samazinot CO, CH un cieto daļiņu emisiju, dūmu emisiju samazināšanā.
Gāzes dīzeļa sistēmās, kuras uzstāda dīzeļdzinējiem ar saspiešanas uzliesmojumu, izmanto šādu gāzes padeves vadības principu:
Tas ir tā saucamais darba princips ar divējādu degvielu – DUAL FUEL – ,t.i., vienlaicīgi izmanot divus degvielas veidus: dīzeļdegvielu (ap 80%) un gāzi (ap 20%). DUAL FUEL liktos principus dzinēja darba optimizācijai izmantoja vēl pats dīzeļdzinēju radītājs Rūdolfs Dīzelis.
Elektroniskā vadības bloka iespēju dēļ var uzstādīt šo sistēmu dažādiem dīzeļdzinēju veidiem. Tie ir mūsdienīgi auto ar turbo iepūti un atmosfēras dzinēji ar Common rail (angl. kopējā maģistrāle) sistēmu, kā arī automobiļi ar elektronisko gāzes pedāli un agrāk ražotie dīzeļi bez elektronikas.
Gāze tiek padota no balona vienpakāpes reduktorā un tur iztvaiko dzesēšanas šķidruma siltumā, ievadot to caur īscaurulēm. Tad gāze nonāk līdz sprauslām caur tvaiku fāzes filtriem. Sprauslas padod gāzi caurulēs caur uzgaļiem, kas uzstādīti dzinēja izlaidējkolektorā. Ja dzinējam ir turbo iepūte, tad gāze tiek padota turbīnas priekšā.
Elektronbloks vada gāzes sprauslas atbilstoši informācijai par slodzi, kloķvārpstas griešanās ātrumu, izpūtējgāzu temperatūru un citiem parametriem. Šim nolūkam elektronbloks ir savienots ar devēju, kas nodrošina datus kopējas dīzeļdegvielas un gāzes padeves vadībai. Saņemot vajadzīgos signālus, kuru salikumam var būt vairāki varianti atkarībā no dzinēja uzbūves, elektronbloks tos apstrādā un nosaka vajadzīgo gāzes devu kopējā dīzeļdegvielas daudzumā.
Bez dzinēja modifikācijas
Svarīgākā gāzes dīzeļa sistēmas priekšrocība ir tā, ka nav nepieciešamības dzinēju izjaukt vai modificēt. Līdz ar to sistēma ir universāla un izmantojama visiem dīzeļdzinēju tipiem, arī modernajiem.
Jaudas un resursu palielinājums
Pievienojot gāzi, palielinās dzinēja jauda un griezes moments. Dažos truboiepūtes dzinējos bija panākts šo rādītāju pieaugums par 30%. Barošanas sistēmas gāzes dīzeļa sistēmas priekšrocība ir klusāks un plastiskāks motora darbs. Samazinot slodzi dīzeļdegvielas padeves sistēmai, pagarinās tās elementu kalpošanas laiks, īpaši sistēmās Common Rail, kas darbojas ar mainīgu augstu spiedienu atkarībā no slodzes.
Autogāze
Gāzes dīzelis
DĪZELIS AR LPG
Gāzes dīzeļa sistēmas kļūst arvien populārākas Eiropas Savienības teritorijā, kā arī Āzijā. Tam par piemēru var minēt Austrāliju, kur gāzes dīzelis tiek aktīvi uzstādīts un ekspluatēts ilgus gadus, ko sekmēja dīzeļdegvielas cena, kas bija augstāka nekā benzīnam, un lieli attālumi starp apdzīvotajam vietām, bet tas nozīmēja arī lielākas transporta izmaksas pārvadātājiem.
Aprīkojuma darbība ir balstīta uz gāzes degvielas pievienošanu dīzeļdegvielai apmēram 20% apjomā no kopējā ienākošā daudzuma. Gāzes devas pievienošana palielina griezes momentu, dzinējs kļūst jaudīgāks nekā tas, kas izmanto tikai solāreļļu. Ietaupījums tiek gūts, samazinot spiedienu uz gāzes pedāli, kas arī mazina dīzeļdegvielas padevi. Tāpat, pievienojot gāzi, notiek pilnīgāka (95% - 97%) degvielas maisījuma sadegšana dzinēja cilindros, salīdzinot ar parasto motoru (75% - 83%), tas samazina sēra un sāļu nogulšņu veidošanos uz cilindra sienām, virzuļa un vārstiem (notiek pilnīgāka sadegšana), izpūtējgāzes kļūst mazāk toksiskas (neveidojas melni dūmi slodzes gadījumā), eļļu gāzes dīzelī var mainīt retāk, jo ir mazāk sēra dzinējā, motors strādā klusāk un plastiskāk. Gāzes dīzeļa spēkrata nobraukums no uzpildes līdz uzpildei manāmi palielinās!
ZĪMOLS: BREND POWER
Blue Power Diesel sistēma nodrošina:
Naudas ekonomija no 10% līdz 25%.
Nav nepieciešamas lielās izmaiņās.
Palielinā jaudu un griezes momentu par 20% - 30%.
Elastīgāku motora darbību.
Pilnīgāku degvielas sadegšanu, samazinot CO, CH un cieto daļiņu emisiju, dūmu emisiju samazināšanā.
Gāzes dīzeļa sistēmās, kuras uzstāda dīzeļdzinējiem ar saspiešanas uzliesmojumu, izmanto šādu gāzes padeves vadības principu:
Tas ir tā saucamais darba princips ar divējādu degvielu - DUAL FUEL - ,t.i., vienlaicīgi izmanot divus degvielas veidus: dīzeļdegvielu (ap 80%) un gāzi (ap 20%). DUAL FUEL liktos principus dzinēja darba optimizācijai izmantoja vēl pats dīzeļdzinēju radītājs Rūdolfs Dīzelis.
Elektroniskā vadības bloka iespēju dēļ var uzstādīt šo sistēmu dažādiem dīzeļdzinēju veidiem. Tie ir mūsdienīgi auto ar turbo iepūti un atmosfēras dzinēji ar Common rail (angl. kopējā maģistrāle) sistēmu, kā arī automobiļi ar elektronisko gāzes pedāli un agrāk ražotie dīzeļi bez elektronikas.
Gāze tiek padota no balona vienpakāpes reduktorā un tur iztvaiko dzesēšanas šķidruma siltumā, ievadot to caur īscaurulēm. Tad gāze nonāk līdz sprauslām caur tvaiku fāzes filtriem. Sprauslas padod gāzi caurulēs caur uzgaļiem, kas uzstādīti dzinēja izlaidējkolektorā. Ja dzinējam ir turbo iepūte, tad gāze tiek padota turbīnas priekšā.
Elektronbloks vada gāzes sprauslas atbilstoši informācijai par slodzi, kloķvārpstas griešanās ātrumu, izpūtējgāzu temperatūru un citiem parametriem. Šim nolūkam elektronbloks ir savienots ar devēju, kas nodrošina datus kopējas dīzeļdegvielas un gāzes padeves vadībai. Saņemot vajadzīgos signālus, kuru salikumam var būt vairāki varianti atkarībā no dzinēja uzbūves, elektronbloks tos apstrādā un nosaka vajadzīgo gāzes devu kopējā dīzeļdegvielas daudzumā.
Bez dzinēja modifikācijas
Svarīgākā gāzes dīzeļa sistēmas priekšrocība ir tā, ka nav nepieciešamības dzinēju izjaukt vai modificēt. Līdz ar to sistēma ir universāla un izmantojama visiem dīzeļdzinēju tipiem, arī modernajiem.
Jaudas un resursu palielinājums
Pievienojot gāzi, palielinās dzinēja jauda un griezes moments. Dažos truboiepūtes dzinējos bija panākts šo rādītāju pieaugums par 30%. Barošanas sistēmas gāzes dīzeļa sistēmas priekšrocība ir klusāks un plastiskāks motora darbs. Samazinot slodzi dīzeļdegvielas padeves sistēmai, pagarinās tās elementu kalpošanas laiks, īpaši sistēmās Common Rail, kas darbojas ar mainīgu augstu spiedienu atkarībā no slodzes.